اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 7
  • بازدید کل : 10020

پیوند ها

درسهای مبارزه(2): شهید عراقی، مبارزی از تبار فدائیان خمینی


درسهای مبارزه(2): شهید عراقی، مبارزی از تبار فدائیان خمینی

#شهید_عراقی، مبارزی از تبار فدائیان خمینی


سابقه آشنایی او با #نواب_صفوی و فدائیان اسلام به دوران نوجوانی‌اش برمی‌گرد. وقتی که او محو در شخصیت نواب شد.
نواب و فدائیان اسلام، نامی که لرزه بر اندام شاه و دربار پهلوی می‌انداخت.

درست در زمانی که کشور در استبداد کامل به سر می‌برد و گوشی شنوا برای حرفهای ملت و زعمای آن دربین شاه و اطرافیانش وجود نداشت، گروه فدائیان با شکستن این استبداد که همان ترورهای انقلابی وزرا بود، یعنی کسروی، هژیر و رزم آرا، ترسی در جان شاه و اطرافیانش انداخت تا مجبور به شنیدن حرف مردم شوند.
این کار فضای کشور را کمی بازکرد تا زمینه ورود #مصدق و آیت الله کاشانی به عرصه سیاست کشور شود و بعد از ترور وزرای شاه یکی از پس دیگری، شاه مجبور به پذیرش نخست وزیری مصدق شود و با فشارهای فدائیان، زمینه ملی شدن صنعت نفت هم بوجود بیاید. اقداماتی که با ناسپاسی کردن مصدق از فدائیان اسلام و آیت الله کاشانی و حتی اعتماد مردم و اعتماد غلط او به آمریکا باعث از بین رفتن همه چیزشد و با کوتای ۲۸ مرداد و شهادت نواب صفوی تا چندسال فضای کشور در استبداد فرو رفت و عراقی و دوستانش هم روانه زندان شدند.

در سال ۴۲ پس از ۱۳ سال زندان و شکنجه زیردست ساواک، آزادشد.
او حالا با امام خمینی و مبارزه‌شان با حکومت استبدادی شاه آشنا شده بود و شده بود پیرو ایشان.
عراقی وارد فاز جدیدی از مبارزه شد.
با رهنمودهای امام و به همراه دوستانش ائتلاف هیئت های #موتلفه_اسلامی را سازمان دادند و یکی از کارهایشان برگزاری مراسم های روز عاشورا و راه پیمائی های هیئات در جریان #۱۵_خرداد تهران بود‌.
همچنین در مطلع کردن امام خمینی(ره) از لایحه #کاپیتولاسیون و ترور منصور توسط شاخه نظامی موتلفه نقش مهمی ایفاکرد.
پس از تبعید امام به پاریس، به آنجا رفت و در رساندن پیام های امام به دست مردم نقش مهمی داشت و نهایتا با هواپیمای امام به تهران بازگشت.

پس از پیروزی انقلاب به سروسامان دادن کارهای انقلاب مشغول شد و هرجا کاری بود، آن کار را به سرانجام می‌رساند، مثل سرپرستی زندان قصر و بنیاد مستضعفان.
در دوره مدیریت حاج مهدی در بنیاد مستضعفان، شاید برای نیمی از کسانی که خانه نداشتند، با وام های دراز مدت، مسکن فراهم شد.
در آخر هم سرپرستی روزنامه کیهان را به عهده گرفت که البته نیمه تمام ماند. جایی که قبل از انقلاب جولانگاه ساواکی ها، توده‌ای ها و سلطنت طلب ها شده بود و بعد از انقلاب داشت به دست چپی ها می‌افتاد.
این روحیه #پاسداری از امام و انقلاب که در او بود، کینه ضدانقلاب را برافروخت و گروهک فرقان او را در شهریور ۵۸ وقتی به روزنامه کیهان می‌رفت، به همراه فرزند کوچکش ترور کردند.
در وصف او همین مقدار بس که امام امت او را برادر و فرزند عزیز خود خطاب کرد...

در سیر مبارزاتی او در دوران انقلاب و بینش و #بصیرت او که نتیجه‌اش منحرف نشدنش در مقابل ملی گراها، چپی ها، منافقین بود و عمق #تبعیت و #ارادت او به حضرت امام و #شناخت_تکلیف او که روزی در #مبارزه_نظامی برعلیه شاه و روز دیگر در ایجاد #تشکیلات_انقلابی برای مبارزه بود و همچنین #توانمندی او در مبارزات و همیشه #پای_کار بودن او و خصلت های بی‌شمار دیگرش، درسهای بسیاری برای #مبارزه_امروز ما وجود دارد.
درسهایی برای مبارزه در جبهه #علوم_انسانی_غربی ، #اشرافیت ، #فساد ، #حوزه_و_دانشگاه_سکولار ، #جهادی_نبودن_مسئولان و #القای_ناامیدی_و_ناکارآمدی در بین مردم و جبهه های جنگ دیگری که دشمنان داخلی و خارجی برای پایین کشیدن این عَلَمِ برافراشته راه انداخته اند.

#درسهای_مبارزه را باید از شهدا آموخت.

انتشار به مناسبت سالگرد شهادت شهید عراقی، 4شهریور97

  انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 101

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "افسرجوان" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما